DASHBOARD - Verkkoliiketoimintasi seurantapaneeli
Kokeile kuukausi ilmaiseksi!
Haluatko tuntea verkkoliiketoimintasi?
Pysy kartalla seurantapaneelin avulla!
-
Kävijämäärät ja käyttäytyminen sivustolla
Tiedät, mistä lähteistä ja mille sivuille käyttäjäsi ja asiakkaasi tulevat.
-
Myynti ja konversiot
Pääset seuraamaan, mitkä kanavat tuovat sinulle myyntiä ja konversioita.
-
Markkinointi
Näet erittelyn ja visualisoinnit siitä, kuinka markkinointikampanjasi tuovat kävijöitä sivustollesi ja konvertoivat heitä maksaviksi asiakkaiksi.
-
Hakukonetulokset
Pysyt ajan tasalla hakukonenäkyvyytesi kehityksestä Googlessa.
-
Seurantapaneeli PDF- ja PowerPoint-muodossa sähköpostiisi joka päivä!
Esimerkkinäkymä






Seurantapaneeli hyödyntää Google Analytics 4- ja Search Console -dataa, laittaen kaiken valmiiksi kätevään vuosi- ja kuukausivertailuihin perustuvaan raportointimuotoon.
10 sivua liiketoimintasi tärkeimpiä mittareita!

Aloita ilmainen kokeilu!
Koe itse, kuinka helppoa verkkoliiketoimintasi seuranta on.
Neticen Seurantapaneeli tarjoaa sinulle helposti ymmärrettävän ja visuaalisen pääsyn hyödyllisimpiin verkkoliiketoimintasi mittareihin.
1 kuukausi maksutta!
Teet ostopäätöksen vasta kokeilujakson jälkeen.
- Seurantapaneeli ilmaiseksi sähköpostiisi päivittäin PDF- ja PowerPoint-muodossa.
Kokeilujakson jälkeen
Kokeilujakson loppupuolella tarjoamme mahdollisuutta jatkaa asiakkaanamme.
- Mikäli päätät kokeilujakson jälkeen jatkaa asiakkaanamme, seurantapaneeli toimii kuukausitilauksena ilman määräaikaisuutta. Voit päättää tilauksesi koska tahansa.

Kuinka seurantapaneeli toimii?
Saat uusimman seurantapaneelin joka päivä sähköpostiisi PDF- ja PowerPoint-muodoissa.
Koska seurantapaneeli visualisoi mm. Google Analytics 4 -dataa, alla oleva lomake tulee pyytämään sinulta pääsyä kyseiseen datalähteeseen. Aloittaaksesi käytön sinulla tarvitsee vain olla:
- Google Analytics 4 asennettuna sivustollesi
- Sähköposti, johon vastaanotat seurantapaneelia
Saat myös itse määritellä, mihin sähköposteihin seurantapaneeli lähetetään ja kuinka usein.
Seurantapaneeli mukautuu joustavasti juuri sinun sivustotyyppisi tavoitteisiin, oli kyseessä sitten verkkokauppa, sisällöntuotanto-, B2B-, ajanvaraus- tai muu liidigeneraatiosivusto.
Seurantapaneeli (dashboard) on edellytys verkkoliiketoimintasi sujuvaan seuraamiseen ja ymmärtämiseen.
Kuukauden ilmainen kokeilujakso
Luottokorttia tai maksutietoja ei vaadita. Teet mahdollisen ostopäätöksen vasta kokeilujakson jälkeen.
Klikkaa alta ja opastamme sinut helpon, noin 10-15 min kestävän prosessin läpi:
- Yhdistä Google Analytics 4 -data
- Yhdistä Search Console -data (ei pakollinen)
- Täytä tiedot dashboardin säännöllistä vastaanottamista varten
Askel 1: Google Analytics 4 -yhteys
Google Analytics 4 on dashboardisi selkäranka.
Koska dashboard perustuu suurilta osin Google Analytics -dataan, tarvitsee Neticen raportointitili pääsyn GA-datalähteeseesi.
Toimi näin:
Aloita siirtymällä Google Analyticsiin (linkki aukeaa uuteen välilehteen).
Varmista, että olet Google Analytics 4 -tililläsi ja olet järjestelmänvalvoja.
- Klikkaa Google Analytics 4:n vasemmalla olevasta valikosta ”Järjestelmänvalvoja”.
- Seuraavaksi valitse ”Tilin pääsyoikeuksien hallinta”.
- Klikkaa ”+”-merkkiä oikeasta yläkulmasta ja valitse ”Lisää käyttäjiä”.
- Syötä ”Sähköpostiosoitteet”-kenttään raportointi@netice.fi ja valitse rooliksi ”Muokkaaja”.
- Viimeistele prosessi klikkaamalla ”Lisää” -nappulaa.
Valmista! Syötetty sähköpostiosoite tulee korvatuksi asialle omistetulla Neticen tilillä, jolla on nyt yhteys GA4:ään.
Askel 2: Google Search Console -yhteys (ei pakollinen)
Search Console tuo Google-hakujen tiedot dashboardiisi.
Dashboard tarjoaa hakukonetiedot, kuten kuinka usein ja mitä sivujasi klikataan, ja millä hakutermeillä. Voit ohittaa tämän askeleen, mutta mikäli haluat myös hakukonedatan dashboardiisi, kannattaa suorittaa myös tämä vaihe.
Toimi näin:
Siirry Search Consoleen (linkki aukeaa uuteen välilehteen).
Varmista, että sinulla on tarvittavat oikeudet Search Consolessa. Muussa tapauksessa pyydä organisaatiosi järjestelmänvalvojaa suorittamaan seuraavat askeleet:
- Klikkaa Search Consolen vasemmalla olevasta valikosta ”Asetukset”.
- Seuraavaksi valitse ”Käyttäjät ja luvat”.
- Klikkaa ”Lisää käyttäjä”.
- Syötä ”Sähköpostiosoite”-kenttään jesse.hanninen (ät) netice.fi ja aseta käyttöluvaksi ”Täysi”.
- Viimeistele prosessi klikkaamalla ”Lisää” -nappulaa.
Valmista tuli! Voimme siirtyä viimeiseen vaiheeseen.
Askel 3:
Täytä tiedot dashboardin säännöllistä vastaanottamista varten.
Melkein valmista!
Valitse vielä vastaanottajat ja kuinka usein haluat dashboardin saapuvan sähköpostiin.
Huom. Netice ei koskaan luovuta yrityksesi dataa kolmansille osapuolille.
Netice sitoutuu datan ja siitä luotavan seurantapaneelin salassapitoon. Asiakkaidemme ja kumppaneidemme tietoturva on meille äärimmäisen tärkeää – tämän osalta emme tule ikinä tekemään kompromisseja. Dataa hyödynnetään vain seurantapaneelin luomiseen ja ylläpitoon. Google Analytics- ja Search Console -dataa ei siirretä Neticelle, vaan se pysyy Googlen palvelimilla. Voit lukea lisää tietosuojakäytännöistämme, kysyä lisää sähköpostitse raportointi(ät)netice.fi tai soittaa meille 09 2316 3777.
Autamme mielellämme ja vastaamme kaikkiin kysymyksiin.
Miksi Netice?
Me olemme dataohjautuvan liiketoiminnan ja Google Marketing Platformin asiantuntijoita. Olemme siellä, missä markkinointiosaaminen yhdistyy analytiikan osaamisen kanssa.
Meillä on kokemusta niin suurten kuin pientenkin toimijoiden verkkoliiketoiminnan, analytiikan ja markkinoinnin toteutuksista.
Liiketoiminnan kasvun myötä tulee eteen piste, kun on syytä aloittaa markkinoinnin ja verkkosivuston konversioiden seuraaminen ja optimointi datan ja analytiikan perusteella.
Data on olennaisen tärkeää sen ymmärtämiseksi, mikä toimii yleisöösi ja kohderyhmääsi, olipa kyseessä sitten verkkosivuston sisältö, konversiopolku tai markkinointikampanja.


UUSIMMAT JULKAISUT
Markkinoinnin mittarit – 2023 opas!
Markkinoinnin mittarit: näin mittaat markkinointia konkreettisesti Google Looker Studiolla! Mitä ovat markkinoinnin mittarit? Markkinoinnin mittarit ovat tärkeitä, koska ne auttavat ymmärtämään, miten yrityksesi markkinointitoimet vaikuttavat liiketoimintaan. Digitaalisessa markkinoinnissa on useita KPI-mittareita, jotka voidaan seurata Looker Studiolla tai muilla työkaluilla. Näitä mittareita ovat esimerkiksi verkkosivuston liikenne, konversiot, sosiaalisen median seuraajamäärät, sähköpostilistan koko ja avausprosentit sekä mainosten…
Digimarkkinointi: koulutus sinulle tai organisaatiollesi
Digimarkkinoinnin koulutus organisaatiollesi: Miksi se on tärkeää ja miten me autamme sinua Digimarkkinointikoulutus on yhä tarpeellisempaa, sillä digitaalisuudesta on tullut pysyvä osa yritysten ja myyntiorganisaatioiden toimintaa. Tämä tarkoittaa sitä, että myös digimarkkinoinnin taidot ovat välttämättömiä kilpailukyvyn ylläpitämiseksi. Siksi digimarkkinoinnin koulutus on tärkeä osa yritysten ja organisaatioiden osaamisen kehittämisen strategiaa. Mutta mitä on digimarkkinoinnin koulutus ja…
Konversio-optimointi: Miten parantaa verkkosivuston tehokkuutta ja myydä enemmän
Konversio-optimointi: myy enemmän! Miten lisätä myyntiä ja konversioita verkkosivustollasi Konversio-optimointi tarkoittaa verkkosivuston kehittämistä siten, että se saa enemmän vierailijoita tekemään haluttuja toimia, kuten tilauksen tai yhteydenoton. Konversio-optimointi on tärkeä osa verkkosivuston markkinointia ja myyntiä, sillä se auttaa lisäämään myyntiä ja saamaan enemmän liidejä (eli potentiaalisia asiakkaita). Konversio-optimointiin liittyy useita eri tekijöitä, kuten verkkosivuston suunnittelu, sisältö…
Meidän tehtävämme on auttaa.
Ota yhteyttä, mikäli sinulla herää kysymyksiä tai tarvitset dataohjautuvaa potkua digitaaliseen myyntiisi.
Puhelin: 09 2316 3777
Sähköposti: myynti@netice.fi