digimarkkinointi ja analytiikka

Digimarkkinoinnin ulkoistaminen

Moni kasvava yritys pohtii, tulisiko heidän tuottaa digitaalinen markkinointi itse vai ulkoistaa se alan toimistolle. Kaiken voi tehdä myös sisäisesti osaavalla henkilökunnalla, mutta todellisuudessa tämä on hieman moniulotteisempi kysymys. Digimarkkinointi on jatkuvasti kehittyvä ja uudistuva ala, jonka aallonharjalla pysyvät parhaiten he, joiden ydinosaamisaluetta se on. Sijoitus hyvin suunniteltuun, datalähtöiseen markkinointiin on viisas päätös yrityksen kasvun kannalta.
Miksi siis ulkoistaa digimarkkinointi?

 

1. Digimarkkinoinnin ulkoistaminen on kulutehokasta

 

Digitaalisen markkinoinnin strategia ja sen tehokas toteuttaminen vaatii useita taitoja hakukoneoptimoinnista erilaisiin hakukonemainonnan keinoihin. Digitoimistoissa työskentelee täyspäiväisiä markkinoinnin ammattilaisia, jotka ovat kerryttäneet kokemusta lukuisista digitaalisen markkinoinnin projekteista. Tällöin toiminta ymmärrettävästi on tehokkaampaa. Mitä kuluihin tulee, voit yleensä palkata digitoimistojen ammattilaisia tuntien tai projektien mukaan, sen pituisella sopimuksella kuin yrityksellesi on järkevää. Voit siis joustavammin kontrolloida digimarkkinointisi kuluja kuin yrityksesi omien työntekijöiden tapauksessa.

 

2. Digimarkkinointi tarvitsee dataan liittyvää osaamista

Onko yrityksessäsi markkinointidatan analysoinnin osaajia? Tehokkaan digimarkkinoinnin määrittelevin tekijä on datan ja analytiikan tärkeyden ymmärtäminen. Ilman dataan perustuvaa lähtökohtaa, digitaalinen markkinointi on hakuammuntaa. Toisin sanoen, ilman markkinoinnin suoriutumista arvioivaa analytiikkaa on mahdotonta kohdistaa markkinointiviestiä oikein ja oikeille henkilöille. Tämä johtaa kalliisiin markkinointikuluihin verrattuna konversioiden (ostojen ja liidien) määrään.

Analytiikan ohittaminen digimarkkinoinnissa on säästämistä väärässä paikassa.

2020-luvun digimarkkinointi on älykästä ja sitä kohdistetaan datan avulla oikeille kohderyhmille. Mm. uudelleenmarkkinoinnin muodossa toistat markkinointiviestiäsi jo kiinnostusta tuotettasi tai palveluasi kohtaan osoittaneille potentiaalisille asiakkaille.

Kysy siis itseltäsi esimerkiksi tämä kysymys:
Osaammeko yrityksessämme kohdistaa tuotteen x markkinointia heille, jotka ovat todistetusti käyneet sivustollamme lukemassa nimenomaisesta tuotteesta?

Tällaisen liidin konvertointi maksavaksi asiakkaaksi on luonnollisesti moninkertaisesti halvempaa kuin uuden asiakkaan löytäminen hakuammunnalla.

 

Me luomme datalähtöistä verkkoliiketoimintaa.

Ulkoista digimarkkinointisi datalähtöisen markkinoinnin ammattilaisille. Toteutamme markkinointistrategiaasi tulosten ja läpinäkyvän hinnoittelun pohjalta. Peilaamme liiketoimintasi tavoitteet optimoiduiksi markkinointitoimenpiteiksi, joista syntyy näkyvyyttä, liidejä ja ostoja.

Liiketoiminnan kasvun myötä tulee eteen piste, kun on syytä aloittaa markkinoinnin ja verkkosivuston konversioiden seuraaminen ja optimointi datan ja analytiikan perusteella. Data on olennaisen tärkeää sen ymmärtämiseksi, mikä toimii yleisöösi ja kohderyhmääsi, olipa kyseessä sitten verkkosivuston sisältö, konversiopolku tai markkinointikampanja. On hyvinkin mahdollista, että jos löydät itsesi pohtimassa tätä asiaa, sinun tulisi jo ryhtyä toimiin parantaaksesi liiketoimintasi asemointia markkinallasi.

Meillä on kokemusta niin suurten kuin pientenkin toimijoiden verkkoliiketoiminnan, analytiikan ja markkinoinnin toteutuksista. Sen lisäksi olemme pk-yrityksille kustannustehokkaampi toimija kuin perinteiset konsulttitalot tai palkattu digimarkkinoinnin ja analytiikan asiantuntija. Skaalautuva peruspakettimme kattaa pienille ja keskisuurille yrityksille keskeiset toiminnot murto-osalla em. kustannuksista.