Uudelleenmarkkinointi palauttaa tuotettasi tai palveluasi harkitsevan asiakkaan myös ostamaan.

Uudelleenmarkkinointi iskee harkitseviin asiakkaisiin myyntisi lisäämiseksi.

Jos myyt verkossa, tiedät, että suurin osa kävijöistä ei konvertoidu heti ensimmäisen käynnin aikana maksaviksi asiakkaiksi, vaikka kiinnostusta tuotettasi tai palveluasi kohtaan olisikin. Riippuen mm. toimialastasi, usein kävijöistä 96-99% ei ensimmäisen istunnon aikana osta, vaan poistuu sivulta esimerkiksi katsomaan kilpailijoiden tarjontaa. Huomattava osa tästä kävijäjoukosta on kuitenkin myytävistä tuotteistasi tai palveluistasi kiinnostunut, joten älä kadota potentiaalista asiakaspohjaasi.

Uudelleenmarkkinointi tavoittaa juuri sitä yleisöä, joka on sinusta kiinnostunut

Uudelleenkohdistuskampanjat muistuttavat verkkosivustosi kävijöitä tuotteistasi ja palveluistasi sen jälkeen, kun he ovat lähteneet verkkosivustoltasi ostamatta. Kun kävijä on käynyt vaikkapa tietyllä tuotesivulla tai jos kyseessä on verkkokauppa, lisännyt tietyn tuotteen ostoskoriin, voidaan käyttäjälle näyttää automaattisesti hänen harkitsemaansa tuotetta/palvelua yhä uudelleen mainoksena. Tätä kutsutaan termillä dynaaminen uudelleenmarkkinointi.

Uudelleenkohdistuskampanjat voidaan tehdä mm. Googlen, Facebookin, LinkedInin mainosalustojen avulla. He, jotka ovat myyntinsä suhteen tosissaan käyttävät uudelleenmarkkinointia erittäin olennaisena työkaluna myyntinsä lisäämisessä.

Ennen kuin joku päättää ostaa tuotteesi tai palvelusi, hänen täytyy itse tuntea tuntevansa sinut. Usein harkitsevan asiakkaan vieminen kohti ostopäätöstä tarvtisee toistoja markkinointiviestin kuulemisessa. Siksi sinun täytyy jatkuvasti tavoittaa juuri sitä yleisöä, joka on jo ilmaissut kiinnostuksensa tuotteisiisi.

Uudelleenmarkkinointi: prosessi

 

Enemmän myyntiä vähemmällä budjetilla

Uudelleenmarkkinointi on huomattavasti kustannustehokkaampaa kuin muun tyyppinen mainonta. Varsinkin dynaamisella uudelleenmarkkinoinnilla tuodaan entisestään lisätehoa digitaaliseen myyntiin korkeamman konversioprosentin kautta, sillä tällöin markkinointiviestisi yksilöityy automaattisesti jokaiselle potentiaaliselle asiakkaalle sen mukaan, mistä he osoittivat kiinnostustaan.

Pointtina etsiä nimenomaan edullisinta asiakashankinnan hintaa. Tuotetta tai palvelua katsoneelle henkilölle, joka on ikään kuin “lämmin liidi”, markkinoidaan tätä tuotetta tai palvelua uudelleen Display-markkinointina. Tällaisen valmiiksi lämpimän potentiaalisen asiakkaan konvertointi maksavaksi asiakkaaksi on monikymmenkertaisesti halvempaa kuin upottaa rahaa pelkkään jatkuvaan kylmän liikenteen ostamiseen. Edellä mainittua valitettavan moni firma kuitenkin tekee, sillä dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin toteutus vaatii teknistä osaamista ja Google Tag Managerin tuntemusta. Sen toteutus on todellakin on vaivan arvoista.

Dynaaminen uudelleenmarkkinointi selitettynä

Aiheeseen liittyviä tekstejämme:

Mitä on digitaalinen myynti ja miksi se on elintärkeää liiketoiminnallesi?

Tökkiikö myynti? Näin tehdään tuloksia digimarkkinoinnilla!

Tekoäly, myynti ja markkinointi – Google Analytics 4

Haluaisitko keskustella digitaalisen myyntisi lisäämisestä?

Me taistelemme väsymättä kumppaneidemme myynnin puolesta.

Tämä artikkeli on kirjoitettu vilpittömästi siksi, että tiedämme voivamme auttaa. Meillä on myös halu menestyä kumppaneidemme kanssa. Suurin osa firmoista ei ole nostanut digitaalista myyntiään sille tasolle, johon se on mahdollista nostaa, eikä ole ottanut siihen tarvittavaa työkalupakkia käyttöön. Miksi et hakisi lisämyyntiä digitaalisen myyntisi tehostamisella?

 

Ilmainen kartoitus

Varaa alla olevasta kalenterista aika Google Meets -puhelulle tai ota meihin yhteyttä.

Me neuvomme sinut alkuun, kartoitamme tilanteen ilmaiseksi ja esittelemme myös mahdollisuuden yhteisestä jatkosta.

Lähetä